رشت – ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: مردم می توانند در صورت مشاهده تخلف و یا ارائه گزارشی مرتبط با دفاتر پیشخوان با سامانه های وزارت ارتباطات یا شماره ۱۹۵ تماس تلفنی و یا از طریق سایت تنظیم مقررات به نشانی ۹۵ .ir موارد مختلف و یا شکایات خود را اطلاع دهند.

فرزادتوکلی روز سه شنبه با اشاره به وجود حدود ۳۶۲ دفتر شهری و بیش از ۲۶۰ دفتر فعال در حوزه روستاها که خدمات دستگاههای اجرایی  را به مردم ارائه می کنند ، اظهار داشت: . بدلیل ارتباطی که مردم با این دفاتر دارند رعایت الزامات فاصله گذاری اجتماعی در مجموعه وزارت این دفاتر از اهمیت بالایی برخوردار است .

وی با تاکید بر اینکه  تمامی دفاتر مکلفند اصول مربوط به این حوزه را به نحو احسن رعایت کنند، افزود:  یکی از این الزامات بحث نوبت دهی به مشتریان است که شهروندان از طریق اپلیکیشن ها می توانند برای گرفتن سرویس قبل از مراجعه از سیستم های نوبت دهی استفاده کنند.

وی اضافه کرد:در زمان حاضر مثل همه مراکز خدماتی ، تمامی پرسنل موظف به استفاده از ماسک هستند ؛ ضمن آنکه لوازم ضد عفونی کننده  باید در تمام دفاتر موجود باشد و نصب حفاظ بین خدمات دهنده و خدمات گیرنده الزامیست.

توکلی با اشاره به بازرسی های انجام شده  درباره رعایت الزامات بهداشتی توسط دفاتر پیشخوان گفت:  از زمان شیوع کرونا تا کنون؛ حدود ۲۱۴ از  دفاتر حوزه شهر و روستا  مورد بازرسی قرار گرفته اند که فقط  حدود ۱۱ دفتر،  تخلفاتشان به حدی بود که به کمیته تخلفات استانی برسد که با آنها برخورد قانونی انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد:  بقیه دفاتر که بیش از ۲۰۰ دفتر  را شامل می شود با  تذکر و رعایت موازین بهداشتی مشکل خاصی نداشته اند .

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان خاطر نشان کرد: مردم در صورت مراجعه به دفاتری  که الزامات  را رعایت نکرده  و یا  توجه کافی ندارند می توانند با سامانه های وزارت ارتباطات شماره ۱۹۵ تماس تلفنی و یا از طریق سایت تنظیم مقررات موارد مختلف  و یا شکایات خود را به ما اعلام کنند.

گیلان دومین استان درگیر در جریان شیوع کرونا بود.